fredag 4 december 2009

Skört.

När det händer oväntade saker.
När något händer på ett ögonblick.
Igår när jag & Smilla satt framför tv:n & åt lunch hände det som inte ska hända.
Jag kände att jag försvann bort igen.
Ett krampanfall var nära.
Några minuter senare ringer min underbara lilla tappra tjej ambulans.
Hon talar om vad som hänt, att det har hänt förut..att hennes pappa är på väg hem..
hon talar om vart vi bor..
Jag ligger på golvet & när jag vaknar är jag precis skräckslagen.
Hon var så duktig mitt hjärta.
Förra gången hittade Hampus mig.
Mina modiga hjältar.


När jag undersökts på akuten, får jag komma upp till stroke-avdelningen..
där vart jag väl omhändertagen, men jag längtade hem.
Och aldrig har jag väl tyckt om mitt hem mer, än jag gör idag.
Mitt hem.
Nu till något annat..
Som jag sagt tidigare har jag ju en förkärlek till brickor & silverfat.
De kan man ju använda till allt möjligt..här har jag sprayat en ljuslampett vit & satt en silverbricka bakom!
-Det var så fint här hemma när jag kom hem idag..
städat..undanplockat överallt..nybäddat..upptvättat..
-Så jag var tvungen att be honom sätta upp min idé på momangen!
Ni vet väl hur det där brukar vara ;)

4 kommentarer:

  1. Men gumman otäck för er båda du har verkligen en tapper tjej liten men ack såå tuff och snabbtänkt Massor av kramar till henne och dig!!! Skitsnygg vilken superide och du har verkligen ett toppenfint hem verkligen ska du va nöjd med!!

    Stor stor kram till er båda fina tjejer + killar med!!!
    pussar

    SvaraRadera
  2. Åhhh massor av Kramar till dig och till din tappra lilla skrutta. Tänker på er.
    Finns här till er om det är något.

    Sköt om er

    SvaraRadera
  3. Usch det låter inte kul det där.....Tur att du har så duktiga barn som vet vad som ska göras.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Vad otäckt! Har du utretts för det här?

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar.