tisdag 8 december 2009

Billigt

Inte ett skämt.
Dessa "Tekla" handdukar från Ikea kostar endast 1:50:-!!
Det är ju inte klokt..
Passar helt perfekt i brödkorgen. Som servett vid fina middagen.
Eller som här..vardagsduk i adventstider..
Kanske rentav skulle ta fram symaskinen & svänga ihop ett kuddfodral?
- man köpte ju på sig några par =)
Förresten jag har inte sett symaskinen på flera år?!


I torsdags en halvtimme innan mitt krampanfall, hittade jag ett gammalt drängskåp på Blocket.
Billigt som attan, & krävdes lite renovering bara..
Ringde T i eld & lågor, som sa att han kunde åka & köpa det.
När jag låg på lasarettet sen, & han skulle ut & titta- var det borta.
SÅKLART!
Så nu letar jag efter det perfeka skåpet.
Den som söker han finner- är det inte så?

5 kommentarer:

  1. Hej!!!
    Vad läskigt att läsa om förra inlägget.Hoppas du mår bra nu?
    Vilken klippa som ringde efter hjälp.
    Näe vad nedrigt att skåpet var borta!!! Förstår din frustration över det.
    Kram Fia

    SvaraRadera
  2. Vilket fynd de där handdukarna var!

    Så typiskt med Blocket - jag for 5 mil för att hämta en kamin - när vi nästan var framme höjde han priset med 1000:- för att 100 hade ringt och velat ha den...

    Men jag köpte ändå - trots makens ilska!!!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  3. Ja på Ikea kan man göra värsta klippen! Man fattar inte hur de kan få hop det för 1:50.

    Läste i förra inlägget det som hände. Så otäckt!
    Hoppas du piggnat på dig?

    Så irriterande med skåpet. Det har hänt mig flera gånger också.

    Ha det gott

    Kram Viveka

    SvaraRadera
  4. Du den är underbar kaminen - står i min butik och alla vill köpa den - men det blir aldrig av.

    Den var urbillig till att börja med.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  5. Jepp, jag har redan sytt både duk och kuddfodral av de handdukarna (för de är faktiskt inte så bra som just kökshandukar..) Nedrans otur med skåpet!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar.