måndag 14 december 2009

Glad men ledsen.

Imorse när jag klätt på mig, gick jag ut till barnen vid frukostbordet..
Smilla undrade om jag hade pappas tröja..
En stor, lång, gammal herr-collegetröja.
Skitsnygg om jag får säga det själv..till ett par tights & sneakers.
(så har jag sett att Filippa Lund med har- en grymt snygg tjej)
Jag förklarade att jag köpt den på loppis.
- VA!! Ska du ha ANTIKA KLÄDER också helt plötsligt?!
Får väl inse att jag inte alls ser ut som Filippa Lund!
Inte ens liiite.
Visar min fina spegelbricka med tillhörande ljuskoppar i fattigmanssilver.
Den är jättefin & jag har fått den av en familj på skolan.
Det värmde otroligt mycket.


Idag skulle jag helst vilja ligga under min favvofilt & titta på tv hela dagen.
Är sådär hemmasugen som man kan vara..
- ja fasiken, man lär nog vara hemma så det räcker snart.
Jag blir nog uppsagd. Vi får besked idag.
Efter 11 år som vikarie & 2 års fast jobb har man inget att säga till om.
Barnskötare som man är.
Är faktiskt skitledsen- men vad fan ska man göra?
Nu kan man verkligen vara glad att man älskar loppis.

1 kommentar:

  1. Fy vad trist! =( Fattar inte vad kommunen håller på med...

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar.