Visar inlägg med etikett Kök. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Kök. Visa alla inlägg

söndag 19 februari 2012

Krispigt i mitt kök.

Soft sunday. Again.


Dessa söndagar.

Sovmorgon..och jag vaknade av doften av kaffe.
Ibland luktar det extra gott, och smakar extra gott.
Idag var en sådan dag.
Maken hade dessutom åkt iväg på morgonkvisten & köpt färskt bröd.
Och kokat äggen helt perfekta..han kan han :)


Krispiga tulpaner i mitt kök.








Igår var det en skön lördag här hos Fam Larsson.

Vi beställade kina mat, tände en massa ljus och bunkrade upp med godis till mello.
Sen somnade jag i soffan. En helt vanlig lördag, men igår var allt extra mysigt.


Nu ska jag sätta på kaffe.
Vissa dagar smakar det såååå gott.


måndag 29 augusti 2011

Det sista av sommaren.


Om jag kunde trycka på en avstängningsknapp så skulle jag det.
PRONTO!!









Just nu på köksbordet..

Det sista av sommaren.



















torsdag 24 mars 2011

Plättar i luften..


Lite fint omkring sig måste man ju ha..

När man tillbringar tid vid diskbaljan, måste man ju ha det trevligt även där!
Kanske blir det skojigare att skala potatis, eller diska då?


Köpte en plättar i luften för hundraelfte gången- men de är ju tokbilliga.
Så det gör inte sååå mycket att de dör :)
Den stoppade jag ner i en form.

Köpte även blommor att ha ute..
Härligt!!!
Vi har kommit förbi vintern. 





Nu väntar en underbar helg..

Frukost hos en gullig kompis imorgon.
Besök hos gulliga kompisar som har flyttat nääääära oss på lördag.
Mys med maken. Har vart dåligt med det på sistone. Saknar..

Och sist men inte minst.
Stort loppis på söndag.

Hoppas ni får en dundermysig helg!

tisdag 22 mars 2011

Vårfeelings!!


Tror ni våren är här nu?
För att stanna..?

Man vart ju lagom förbaskad häromdagen när snön dalade ner..& man fick ta fram snöskyffeln igen.
Men nu verkar allt i sin ordning igen!
Snödroppar i rabatten..fjärilar längs husväggen & knoppar här & där..

Idag slutade jag tidigt, så när jag kom hem satte jag mej i uterummet med lite kaffe..
La mig i soffan & sov i över en timme!
Såååå skönt :)



Bjuder på lite köksbilder från förra veckan, då det var ultrastädat!!
Skulle plockat lite idag med, men nja..
Är ju en dag imorgon med!




Rosa mjölkkannan köpte jag förra veckan för att det skulle vara fint till makens kalas :)
Har kaffekoppar i samma serie..gulligt!

Ljusstaken har jag fått av gulle-Hanna!!
Härlig efter stearin & sliten.



Hoppas ni har njutit av solen idag !

Snart kommer min babe hem..
Längtar efter honom.





måndag 7 mars 2011

Liten hylla.


Hej hopp!

Ny vecka igen.


Vart en lång jobbvecka & helg så jag har inte hunnit med bloggen..



Det "följer ju med" en & annan sak hem från jobbet..
En ursöt liten hylla & en fin plåtburk som jag piffat med idag :)






Burken är så söt.
Och sådär perfekt sliten.

Idag satte jag igång med städning.
Som det har blivit lite halvdant med på sistone..

Med en gammal discoskiva på cd´n & mirakeltrasa i handen gick jag loss i köket.
Såå skönt nu.


Nu börjar strax "En unge i minuten"..superkul ju.
Där på Västerås BB är mina telningar födda.



måndag 14 februari 2011

Solen :)



Sol inne.
Sol i sinne.
Visst stämmer det bra :)



Visst är det helt lovely med sol!
Men det är såå sabla kallt idag..
Barnens farfar kom & hämtade dem imorse.
Det är ju sådär, när man inte har körkort..fast jag klarar mig bra ändå.
Men när kylan gör ont i ansiktet, då tycker jag synd om dem..så då brukar farfar vara så rar.


Alla hjärtans dag idag..

Jag hade tänkt fika & tända ljus med barnen när de kommer hem- men man vet aldrig med dem!
Kanske har de kompisar, eller sticker iväg..så man blir sittandes ensam..hihi.

Vi får väl slå till på smarrig efterrätt & en hyrfilm ikväll kanske!
Den ska ju vara dunderbra den där.."I rymden..finns inga känslor" är det så den heter?


Lite pasteller i köket..
Nu vill man ju skynda på våren lite, och med pasteller så infinner sig känslan rätt snabbt..
Håll till godo :)

Loppisfyndad smörbytta som agerar blomkruka.
Och ett stilleben av loppisfynd.


Loppisfyndat uppläggningsfat.
Älskar den härliga gröna färgen..
Och igår när jag var hos en kompis, hade hon hela servisen!!
Gissa om jag vart avis.


Grönt band-kanna ett loppisfynd.
Blågrön flaska fått av svärfar.


Stor härlig trasmatta, hänger här på tork..
Om jag inte minns helt galet, är det makens mormor som vävt den.
Härligt pastellig.

Trasigt kuddfodral får ligga på en stol..



Och ljuvligaste pallen..
Fått av älskade mamma.


Nu ska jag svänga ihop en omelett..magen kurrar.


fredag 11 februari 2011

Kaffekalas!


Hello Sweeties!

Å vad härligt med helg :)
Det är ju så man känner sig lycklig i hela kroppen när man har en helt ledig helg!!
Fast jag ääääälskar att jobba med. Det är inte det..



Här hemma har det bakats flitigt senaste tiden..
Jag har fått en sådan söt kakbok.
Men så fina bilder & smarriga recept!



Helt underbar är väl denna degskrapa?
Föll pladask för den!
Köpt för en Selma-lapp på MITT KÄRA JOBB.


Finfina staken i pressglas också köpt på jobbet :)

Liten sockertång köpt på Återvinningen för 5:-

Ne nu är det dags att luta sig tillbaka..
Vi ska upp med tuppen imorgon, då sonen har innebandy-match imorgon.

Sov gott Sötisar.


tisdag 8 februari 2011

Really Shabby..


Den enes skit.
...den andres skatt.



Har en liten skrutta hemma idag..
Hon somnade med huvudvärk, & vaknade med feber.
Är en slapp dag framför tv:n med täcke & kudde :)
Mys!!

Igår när jag var hemma dammade jag kökshyllan..
Älskar min köksshylla- som egenligen är en gammal hatthylla.


Bedårande tratt köpt på jobbet.
Hur sött som helst med ett litet ljus..

Slitna kannan.
Den första jag köpte.

Brännvinsflaska köpt på Tradera för 5:- (!)

STOR vit kanna köpt i Nora av en gubbe i en lada.



Mandelkvarnen har hängt med sedan jag flyttade hemifrån..
Fått- eller "tjuvat" från mamma :)


Den allra första silverbrickan.
Fick av mamma & pappa när jag fyllde 25.
Det är...7 år sedan nu.


Nu ska här kramas!

onsdag 26 januari 2011

Vit låda.


Hej hopp :)

Jag hann klart med städning & röjning igår..Phu.
Nu ligger inte det & tryter längst bak i huvudet..som det kan göra.

Känns så skönt efteråt..


En fin emaljskylt som jag fått av mamma, skruvade jag fast på en låda..





Nu ska jag strax ta ut en kaka ur ugnen..
Luktar himmelskt gott..hoppas barnen gillar den!

Och för att inte tala om hur smaskig smeten var.
Och den fick jag för mig själv dessutom ;)