tisdag 30 mars 2010

easter!


Sparsamt med färg.

Här hemma har vi inga färgglada fjädrar inte.
Jag är ju inget big fan av färg.
Fast när barnen har kommit hem med påskpynt, har jag ju såklart haft det framme.
Det är ju egentligen det finaste pyntet..



Här i emaljkannan har jag inget vatten, jag gillar inte när kvistarna slår ut.
Och endast ett ägg får hänga på en trollhasselkvist, de andra vart så klena.




Nu ska jag städa lite.
Idag känner jag inte alls för det.
Ser att grannen har städerskor hos sig idag..visst vore det skönt emellanåt..
Men jag vill liksom göra på m i t t sätt.

Eller hur mamma?
När hon bäddade sängen åt mig då jag var i skolan, gjorde jag om det när jag kom hem.
Usch så elakt. Framför allt onödigt.
Smilla är likadan.

Äpplet faller inte långt från trädet.

...men en som kommer & stryker vore toppen.

1 kommentar:

  1. Lustigt, ja.
    Min körsbärskvistar har inte slagit ut. Mmm..
    Nåja!
    :-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar.