måndag 29 oktober 2012

Att ha det lite underbart.

Jösses vilken bitande kyla vi har!
Jag förstår inte hur jag ska palla med en vinter till! Jag fullkomligt avskyr kyla!

Idag fick jag dock lite adventkänsla, och det längtar jag efter kan jag erkänna. Att göra mys:)
Tänkte sätta upp mina vita hissgardinerna någon dag, så det är gjort sedan. Ska nog ha längder också, vid det ensamma fönstret ut mot gatan. Har funderingar på en hederlig vit och röd jul i år. En shabby jul med mina kuddfodral av gamla kökshanddukar och så.
En riktig gran kanske..

Men än är vi inte där, även om det inte står på förrän vi får tända första ljuset.
Mysigt och härligt. Men fyyyy för kyla!

Idag efter jobbet fick T hämta mig, för jag frös..in och handlade en snabbis, sen hem och ställa sig vid spisen.
Barnen hjälpte till, de fick pyttipanna med stekt ägg. T gjorde pasta med köttfärssås, och jag åt lax.
Så gör vi här hemma:)

Gudars vad gott det var. Smulade fetaost, Philadelphia och nån annan ost och bredde på laxen. Till det hade jag en avocdo, groddar och broccoli.
Fun light till det.
Idag har jag vart så duktig och nu Har jag liksom kommit in i tänket igen.
Kände att det vart olidligt att se sig själv i spegeln. Fast jag vet att jag är smal, så kan jag inte tycka det. Inte tillräckligt. Jag vet att jag är knäpp. Och det är ju bra. Att jag vet det.

Nu ligger molle framför brasan och snarkar, kissen går omkring, tobbe och hampe spelar.. Jag och Smilla ligger i varsin soffa. Ganska rart måste jag säga.

På återseende:)
/S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar.