tisdag 17 november 2009

Krön.

Som gjuten.
Krönet svärfar gav mig passade ypperligt uppepå ramen.
Jag kommer aldrig glömma när jag köpte ramen..den var sliten & guldig..ranglig..
Gick sönder på väg hem..jag vansinnig & Hampus skulle hjälpa mig- vi tog varsin del på cykeln. Han över styret, jag i cykelkorgen..folk stirrade skapligt.
Smilla var förbaskad för vi dröjde..hon kan inte begripa hur man kan köpa något "trasigt"..
- ni ska höra hennes egenkomponerade sång: antik, antik, vilket jäääävla skiiit!
(Melodi; Dolly Partons Jolin)
Men ibland ser man ju bara hur fint det kommer bli i slutänden.
Idag har T vabbat igen..vi har en son med feber, halsont, hosta, huvudvärk..
Dessutom har han fixat lite med tallrikshyllan i köket.
Jag ville ha en stång under.
Blev bra.

Och idag var jag på Röda Korset..köpte 2 lakan..
2 left!

6 kommentarer:

  1. Jättefint blev det. Alldeles underbart.
    Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Åh så fint ni har det! Du är så pysslig gumman.. =) Tack själv för senast, så trevligt och så finfina saker. Skönt att höra att ni också har gran på intågande =) - vissa tror man blitt tokig.. hihi /Kram

    SvaraRadera
  3. Anonym19/11/09

    Hej!

    Hur har du gjort när du målade om ramen?

    Skulle du vilja maila mig och tala om, skulle bli jätteglad. Jag har en stor spegel med liknade ram i guld, vill ha den vit men är osäker hur jag ska göra.

    Tack Mvh Louise.
    louisestrandberg@hotmail.com

    SvaraRadera
  4. Hej Sophia!
    Åh vad fint det blev med krönet på ramen! Vilken snäll svärfar du har som gav dig det:)

    Ha en bra eftermiddag!

    kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Alla fynd är ju inte fina, hela och perfekta från början, men kan bli! Det gäller att se möjligheterna! Jag har släpat hem många schabrak per cykel ;-)

    SvaraRadera
  6. Anonym19/11/09

    Ja den sången kommer vi ihåg, resan hem från Järvsö sommar 2008 :) Vad fin ramen blev. Hälsa Hampe från oss. Kramar Josefin med fam.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar.