lördag 28 november 2009

Advent

Tänk att vi redan är där.
Hur fort går inte tiden?
Känns som nyss då vi satt ute & mumsade i oss avsvalnade färskpotatisar med smör..
Nu vill jag stanna tiden ett slag..sakta ska december gå.
Sen kan vi hoppa över tiden & få april genast.
Sådan är jag.
Direkt efter jul, börjar jag längta efter pastellfärger & tulpaner..hihi.
Idag har vi haft en riktig inne-dag.
Vi har pysslat & städat..Gud det ser ut som om bomben slagit ner när jag håller på.
Vi har satt upp nya gardiner i köket & allt det andra..stakar..stjärnor.
Mys på högsta nivå!
Adventsljusstakarna är klara..synd att jag inte får vara med & tända första ljuset imorgon bitti.
Jag ska jobba.

Är riktigt nöjd med nya gardinerna..
Tusen tack Mamma för allt.

En till julstrumpa!
Använde en handduk från Ikea.
Och loppishanddukarna vart kuddfodral..
Ni må tro att det var världens systuga.


Jag föll pladask för emaljskylten från www.nordljus.net
T hjälpte mig med stången under tallrikshyllan..
Jag ville få plats med fler saker.
Jag har dessutom köpt mig den stora skärbrädan =)

Och vår lilla adventsgran i köket.
Den fina girlangen med tovade hjärtan från Én Gry & Sif är ju såå fin.
Supersnabb leverans från www.etthusivitt.se

Nu hoppas jag Ni får en supermysig söndag.
Jag fick en fråga/kommentar från Linda om min Gränsforskruka.
Det är en 15 :)


1 kommentar:

  1. Hej Sophia!
    Jag är likadan som du, direkt efter jul vill jag ha tulpaner o pasteller, hihi!

    Vad fint du pyntat i köket!! Jättefin gardin din mamma har sytt, vad duktig hon är!

    Ha en mysig advent trots jobb..

    Kul att du vill vara med i min tävling förresten,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar.