söndag 22 november 2009

Hyacinter

Idag har vi gått en runda i skogen.
Barnen var hemma..Smilla har huvudvärk idag. Och liiite feber.
Hon blir hemma imorgon, T som vabbar eftersom han med är risig.
Jag har ont bakom ögonen.
Skulle vara skönt att vara hemma, då vi har en tvätthög utan dess like!
- förra veckan orkade vi inte göra något..gud vad det "förfaller" om man inte plockar..
papper överallt..skor..jackor..grus..
Så idag har jag iaf dammsugit & torkat golv. Städat badrummet.
Mamma & Pappa var i Västerås en sväng idag, de hade hittat en vit Nusnäs åt mig!
Jag har haft otur, för den har vart slutsåld överallt. Den med 4 ljus.
Så nu står en sådan här i väntan på advent.
Gissa om jag vart glad!

Den fina silverskålen fick jag av fiket i present.

På "farmorhörnskåpet" står hyacinter nu.

Jag älskar skåpet.
Fick det av mamma & pappa när vi flyttade in här..
När jag var liten stod det i farmor & farfars vardagsrum.
Varje gång jag kom hem dit, satte jag mig på golvet framför & öppnade dörren..
- där fanns hennes finsaker.
Blandat med lite julpynt om jag inte minns fel.
Där satt jag & tittade & plockade..
Hon hade en såå fin skål med lock.
Som jag sedan fick.
Redan då hade man en förkärlek till pressglas.

1 kommentar:

  1. Hej Sophia!
    Hoppas din Smilla mår lite bättre idag.

    Vad bra att dina föräldrar fick tag i en vit Nusnäs åt dig, de är såå fina de där ljusstakarna:)

    Vilket vackert skåp du har efter din farmor, visst är det mysigt att ha gamla släktklenoder hemma som man minns från barndomen.

    Ha en bra dag!

    kramis Jenny

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar.