söndag 29 november 2009

Adventsmys & fint bord.

I fredags var jag med en vän på Ikea..vi kom dit sent, så det var så lugnt & skönt.
Efteråt satt vi på MAX ett bra tag..mumsade både smältost & mossarellasticks =)
Det var jättetrevligt M!
När jag kom hem låg de alla här i soffan & mumsade godis..kollade på Idol.
Jag fick en skattkarta av Smilla.
När jag gått klart den & till sist hamnat i tvättstugan skulle jag leta efter ett paket.
Under all smutstvätt låg ett inslaget paket..
EMD´s julskiva!
Vart såå glad.
Den har spelats om & om igen här hemma sedan dess..jag ÄLSKAR HALLELUJAH låten.
Och de är ju så snygga så man svimmar ju :)
Idag har jag jobbat. Puh!
Vilket maraton-pass.
Kaffet man hällde upp hann kallna varje gång..
Ja, jag gick nog ner de där mossarellasticksen & smältosten iaf ;)
Jag har nu ömma fötter, & är vansinnigt trött..
En god middag i magen, kaffet klart..barnen som bakar pepparkakor..
I LOVE IT!


Jo förresten!
I fredags när jag kom hem från jobbet..
Då hade T slipat ner borsskivan i köket!!
Jag jublade faktiskt, då jag hade gett upp att det skulle vara klart till advent.
Johodå..
Nu ÄR det klart.
Han "mjölkade" bordsskivan, jag torkade efter med trasa.
3 lager lack på det.

Nu är det såå fint.



8 kommentarer:

  1. han är bara för underbar din man vännen!!!

    SvaraRadera
  2. Hej Sophia!
    Vad gulligt att Smilla hade ordnat en skattjakt:) Har du sett ICA reklamen med EMD killarna? Ganska rolig faktiskt!

    Vad bra att din man fixade bordskivan:)

    Ha en härlig vecka!

    kramis Jenny

    SvaraRadera
  3. DEn där skivan vill jag också...hoppas att tomten hör mig!....

    Fina ljusarrangemang du har!

    Ha en skön kväll! Kram!

    SvaraRadera
  4. Vilka fina adventsljusstakar du har!:-)

    Ha en fin tisdag, kram Sofia

    SvaraRadera
  5. HALLOJS SOPHIA!!
    kul att hitta in till din mysiga blogg ju!!
    Så vacker adventsljustake på hyllan!!
    Kramis ♥ Millis

    SvaraRadera
  6. Hallelujah med Danny kan ju inte bli annat en helt underbart :)

    Kram

    SvaraRadera
  7. Tassar förbi o tipsar om en tävling hos mig som jag är rätt säker på passar dig..

    http://uj76.blogspot.com/2009/12/tant-lottar-ut-valfri-sak-fran.html

    ..en där du kan vinna en VALFRI sak från en underbar inredningsbutik :)

    SvaraRadera
  8. Vilka fina siffror du har på ljusen, ser att vi har lika = )!

    Kram L-L

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar.