lördag 5 januari 2013

Operationsstory

 
AJ!
 
Helskotta vad ont det gör.
Hade glömt bort att det var just såhär det kändes.
 
Den högra sidan ömmar rejält, och långt bak, och väldigt mycket på sidan.
Antar att mitt gamla inlägg satt hårt. För man ser på det att det har klämmärken av en tång :)
Tur man sover alltså..
 
 
Det hela började för ett tag sedan.
Jag fick ondare och ondare i mitt ena bröst.
Det vart knöligt, värkte fast utanpå hade jag ingen känsel.
Det var iskallt hela tiden och jag ville knappt nudda det.
Att duscha och få strålen på var så himla obehagligt.
 
 
När jag kramats har jag ibland fått bita mig i läppen för det gjort så ont.
 
Iaf.
Jag ringde till en klinik i Sthlm.
Ville bara kolla.
 
Det konstaterades trasigt.
Hon berättade att jag var tvungen att få det rensat ordentligt och nya skulle hon sätta in.
Jag fick ett pris. DYRT.
Dels för att hon skulle ta ut en annan kliniks implantat och så..
Men jag sa bara att jag skulle höra av mig.
 
När jag kom hem ringde jag min gamla klinik, som jag är MER ÄN NÖJD med..vet egentligen inte varför jag gick på konsultation hos den andra. Men lite närmre och så..
 
Fick prata med en underbar människa, som jag fick förtroende för.
Vi pratades vid strax innan jul, och jag sa att jag ville opereras så fort det bara gick.
 
Fick tid 3 januari.
 
Så Maken och jag åkte dit den 2 januari till kvällen.
Var skapligt nervös.
 
När vi kom fram var nattsköterskan där och han visade oss rummet.
Jag har ju vart där förr så jag hittade men han visade oss runt.
 
Jag fick morgonrock och jag gick in och duschade.
Sen satt vi och pratade med en tjej- en urgullig tjej som jag träffat på POF.
Vi satt där ute i allrummet och åt nattmacka tillsammans med våra karlar och hispade upp oss :)
Vi har haft kontakt på fb innan och på vägen dit :)
 
Vid 00 gick vi och lade oss.
Jag sov som en stock.
 
På morgonen kl 07 blev vi väckta.
Jag duschade igen, och faktiskt gick det att reda ut håret.
Och fick inte panik av att inte kunna smörja in fejset.
 
Killarna åt frulle och vi satt där och var så jäkla nervösa så det nästan slog runt liksom.
 
Hon blev hämtad av kirurgen och han mätte och ritade på henne, hon velade rätt länge mellan storlekar. Men hon valde det rätta. Det är jag övertygad om. Det var vi alla.
 
Sen min tur.
Jag sa direkt vad jag tänkt mig, han var inne på samma spår och tyckte det var toppen.
Det var snabba bud där inne. Jag tvekade inte.
 
 
Ut och betalade kalaset och sedan gick vi in på rummet.
Där det rätt snabbt kom in en tjej och gav mig lugnande och dropp.
 
Somnade rätt snabbt.
Vaknade av att två sköterskor kom in och sa att det var min tur.
De gick med mig armkrok till operationssalen och jag slängde av mig morgonrocken och lade mig på britsen.
Lade ut armarna och det stramade lite och jag fick masken att andas i..
 
Sen vaknade jag.
Nu Sophia lilla stumpan är allt klart sa dem.
(De berättade även att mitt implantat var helt.
Men VÄL inkapslat. Som en stor säck runt om, så det gick inte att flytta på.)
Vet inte vart jag var då..
Men sen vaknade jag i min säng på mitt rum.
Tobbe strök på mitt ansikte minns jag.
 
 
Sedan vaknade jag till och ville ha godis :)
Så det fick jag. Och saft.
Vart skapligt pigg tyckte jag och skulle gå och kissa.
 
Svimmade utanför.
Tobbe höll i droppet och jag dinglade ner på en stol.
Vaknade av att jag snarkade (!)
Och de fick in mig på rummet igen.
 
Sedan sent på kvällen träffade vi Sandrah och David vid nattmackorna igen.
Lättade att allt var över. Men satan så ont. Hon svimmade 2 ggr.
 
Natten sen..Fick en morfinspruta att sova på.
Sov en kvart. Vaken en halvtimme. Sov en halvtimme. Vaken en kvart..
Sådär höll jag på. Men var helt skön i huvudet. Mysigt liksom.
 
På morgonen kom han in igen, nattsköterskan vid 07.
Vi gick upp och åt frulle.
 
Sen pratade jag lite med en sköterska om massagen, mina tabletter och lyft och så.
Sen fick jag åka hem.
 
Här ligger jag nu.
Satt och sov imorse.
För tillfället har jag tabletterna som verkat så jag kan röra mig.
Men stundtals har jag så jävla ont!!!
 
Blev serverad oxfilé och pommes med bea igår.
Och idag ska jag få pizza.
Ångest för att jag inte kan röra mig dock. Känner mig svullen och fet.
Men det får jag ta tag i när jag orkar med promenader.
Nu orkar jag bara ta mig till toaletten och tillbaka :)
 
Och faktiskt..jag har inte rökt sedan i onsdags.
Kunde inte hålla mig innan. Gick inte.
(man blir ju tillsagd att sluta 2 veckor innan och efter)
Men nu efteråt har jag inte ens tänkt på det.
Fast visst börjar jag bli sugen :/
 
 
 
Ja nu hoppas jag att mitt implantat inte kapslar in sig så.
Har mått så dåligt över det.
Men vissa människor har en sådan kropp.
Som vill stöta bort främmande saker.
 
Och jag ska nog inte bli förvånad om det händer igen.
När man läst på forumet, så ser man verkligen att det är vanligt med komplikationer.
Många tjejer har fått gjort om flera flera ggr och tillslut väljer de att ta ut dem. Och måste då lyftas för huden vart uttänjd.
 
Men nu hoppas jag på problemfria tuttar!
 
 
 
Nehäpp. Dags för massage. Vidrigt :(
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar.