torsdag 10 januari 2013

Blä!

 
 
Torsdag.
 
För en vecka sedan denna tid låg man helt väck i sängen och väntade/sov.
 
Pratade med Sandrah nyss på FB och vi längtar tills vi kan sova normalt :)
Tänk att man hittat en underbar människa.
Hon är helt toppensöt, enkel och rolig!! 
 
Vi ska ses och det ser jag fram emot :)
 
 
 
Igår hade jag en mysig dag.
Låg i soffan hela dagen, men hade iaf inte panik. Som jag hade dagen innan.
Hade så jäkla tråkigt, att jag fick för mig att gå till jobbet. GÅ.
Ja jäklar i min låda.
En 90åring som har ledbesvär och rollator hade gått om mig.
Det kändes som en evighet, och jag fick stanna 2 ggr för att andas ut.
Benen var som sockerdricka och lite sådär matt och yr vart jag.
 
Väl nere på jobbet var det trevligt.
Att träffa "familjen"..
 
Har iaf bestämt mig för att ta vara på sjukskrivningen.
Njuta av de dagar jag kan ligga o mysa i soffan.
Fast får panik på att jag inte orkar städa.
 
 
Kämpig morgon har det vart.
Är så enormt röksugen så jag vet inte vart jag ska ta vägen!!
Vill röka. Ja just nu när det ska läka är det inte alls bra att röka, men efteråt vill jag.
Vill, vill, vill..
Men ska verkligen kämpa.
 
Så måste jag kämpa för att inte stoppa en limpmacka med ost på i käften.
Eller för att inte sno Hampes godis..
Eller äta upp chipsen i skåpet.
Eller be Tobbe hämta semlor från jobbet.
KAMP!!
Dessutom kämpa mot att inte klicka hem en massa kläder.
(som annars kan vara en morot..men jag måste bli av med det beroendet med)
 
FAN VAD DET ÄR SYND OM MIG NU!!!
- snöar gör det också. GRRRRR.
(vart en sådandär gnällblogg idag.)
 
Hur ska man kunna gå ner några kilon, känna sig snygg utan nya kläder, och bli rökfri samtidigt?
 
 
Kamphund och kampfru- du har det tufft baby.
 
 
 
 
No, there´s nothing else we can do.
We gotta walk on through..
 
 

3 kommentarer:

  1. Anonym10/1/13

    Hårt för dom hårda babe <3
    Men du klarar allt du
    // Herren i huset

    SvaraRadera
  2. Anonym10/1/13

    Hoppas du mår bättre snart, bästa Sophia.
    Jim

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar.