torsdag 19 april 2012

LIVET

Torsdag redan!

Gud vad dessa dagar har susat förbi.
Kom  hem från jobbet för en stund sedan, hade stängningen idag- det har jag varje torsdag.
Borde städat imorse, men jag kastade mig i sängen när barnen åkt till skolan..jag och Molle låg där och mös. Så varmt under täcket, och så hämtade jag kaffekoppen. Rikigt skönt att bara strunta i alla måsten en stund.

Sedan gick vi ut och gick. Riktigt skönt var det på förmiddagen, men nu är det ju hur kallt som helst.
Ååå vad jag längtar efter sommar och värmen.


Tänkte fortsätta med listan..


1: En bild på mig.
2: En person jag vill träffa just nu.
3: Min favoritårstid & varför.
4: Mina mål/drömmar/önskningar.
5: Någonting jag vill ha mer än nåt annat just nu.
6: Typ av killar jag faller för.
7: Vad jag skulle göra om jag vann 1 miljon.
8: En dålig vana jag önskar att jag inte hade.
9: Bild på mig & min bästa vän.
10: En bild på mig idag, & vad jag hade på mig.
11: Något jag oroar mig för.
12: En bild på ett ställe jag vart på.
13: Mitt drömbröllop.
14: En bild på mig själv för 1 år sedan.
15: Någonting jag ångrar.
16: Innehållet i min väska.
17: En person jag vill byta mitt liv med för en dag- och varför.
18: Vad jag åt idag.
19: En bild på det jag köpte senast.
20: Min favoritfilm.
21: En bild på mig själv som är tagen utav någon annan..(?? är väl JÄMT någon annan som fotar)
22: Min reaktion när jag ser mig själv i spegeln.
23: En låt som får mig att gråta.
24: Mitt favoritprogram- och varför.
25: Min favorithögtid.




Min allra högsta önskan, är ju såklart att mina barn ska förbli friska. Och att de ska gå genom livet utan sorg och smärta. Vill inte att de ska känna ångest, oro, eller hemskast av allt, att de ska känna sig tomma och ensamma. Älskade barn. Att mina nära och kära ska förbli friska med, är ju såklart en önskan.


Mina mål, är att jag ska bla sluta röka. Igen. Jag vet att jag kan..*harklar mig*
Jag slutade röka förut för 5 år sedan, när vi skulle försöka få till en sladdis- men det gick inte så bra. Jag fick flera missfall på rad, och det tog knäcken på mig.
Kan helt ärligt nu säga, att jag hatade alla som blev gravida. Det kändes som ett skämt. Fan va bitter jag var.
Nu såhär i efterhand, har jag förstått, att det som ska ske, det sker.
Livet ser till att i slutänden så händer det rätta. Är tacksam nu, att livet valde detta åt oss. Vi har det så himla bra!

- men iallafall..då började jag aldrig röka igen direkt efter dessa "missöden"..började röka förra sommaren, på Arboga-cruisingen faktiskt. Lite smått sådär. I värmen på baksidan på jobbet, satt jag och pinade i mig dessa pinnar. Till slut smakade det gott igen. Så som de gjorde förr.

Och de har aldrig smakat godare än nu. Njuter av dessa jädra cigaretter alltså.
Men jag ska sluta. Förhoppningsvis när Lill får sin lilla flicka. Då ska vi fimpa.
Eller hur Hanna? Jim?

Har ett till mål- att hitta balans i mina matvanor. Har en rätt skruvad syn på det, och det vet jag.
Men jag gick ner i vikt, kände mig fin, och är livrädd för att gå upp i vikt.
Vissa dagar svälter jag mig. Och vissa dagar moffar jag konstant.

Och det spelar ingen roll om mina vänner säger att jag är smal. Jag tycker inte det. Oftast inte.
Fast jag vet ju att jag är det. Ja det är ett känsligt ämne..och jag kunde inte i min vildaste fantasi tro att jag skulle känna så här.
Riktigt jobbigt är det..



Just nu har jag några önskningar.

Men de måste jag hålla för mig själv.
Tobbe och jag är fortfarande i "önskningsstadiet" och förhoppningsvis snart i planeringsstadiet.

Ni vet att man kommer ibland till en punkt i livet, då man nästan måste ha förändring.
Lite så är det nu. Vi drömmer. Om lite saker :)

Och just nu drömmer jag om nätterna, så jag blir tokig.
Har allt klart i huvudet och blir sååå ivrig!

Mer kan jag inte säga.


Det var allt för den här gången.



WHAT IS NOT STARTED TODAY, IS NEVER FINISHED TOMORROW.

2 kommentarer:

  1. Matilda19/4/12

    Kram till dig fialotta!!!
    Jag tycker du är uuuurvacker!!
    En riktig stjärna!!

    SvaraRadera
  2. Anonym21/4/12

    Ja, det där med mat är svårt :( Men du är inte ensam och inte jag heller m.a.o. :)Men det är ju inget man pratar om i vanliga fall.
    Spännande med era planer!
    Ha det gott!
    Marie i Göteborg

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar.