måndag 14 februari 2011

Solen :)



Sol inne.
Sol i sinne.
Visst stämmer det bra :)



Visst är det helt lovely med sol!
Men det är såå sabla kallt idag..
Barnens farfar kom & hämtade dem imorse.
Det är ju sådär, när man inte har körkort..fast jag klarar mig bra ändå.
Men när kylan gör ont i ansiktet, då tycker jag synd om dem..så då brukar farfar vara så rar.


Alla hjärtans dag idag..

Jag hade tänkt fika & tända ljus med barnen när de kommer hem- men man vet aldrig med dem!
Kanske har de kompisar, eller sticker iväg..så man blir sittandes ensam..hihi.

Vi får väl slå till på smarrig efterrätt & en hyrfilm ikväll kanske!
Den ska ju vara dunderbra den där.."I rymden..finns inga känslor" är det så den heter?


Lite pasteller i köket..
Nu vill man ju skynda på våren lite, och med pasteller så infinner sig känslan rätt snabbt..
Håll till godo :)

Loppisfyndad smörbytta som agerar blomkruka.
Och ett stilleben av loppisfynd.


Loppisfyndat uppläggningsfat.
Älskar den härliga gröna färgen..
Och igår när jag var hos en kompis, hade hon hela servisen!!
Gissa om jag vart avis.


Grönt band-kanna ett loppisfynd.
Blågrön flaska fått av svärfar.


Stor härlig trasmatta, hänger här på tork..
Om jag inte minns helt galet, är det makens mormor som vävt den.
Härligt pastellig.

Trasigt kuddfodral får ligga på en stol..



Och ljuvligaste pallen..
Fått av älskade mamma.


Nu ska jag svänga ihop en omelett..magen kurrar.


5 kommentarer:

  1. Ååå så ljuvliga bilder, riktigt vårigt!

    Önskar dig en fin alla hjärtans dag!
    Kram/Sofia

    SvaraRadera
  2. (⁀‵⁀,) ✫✫✫
    .`⋎´✫✫¸.•°*”˜˜”*°•.✫
    ✫¸.•°*”˜˜”*°•.✫✫
    .•°*”˜˜”*°•.✫✫✫Önskar dig en fin
    ALLA HJÄRTANS DAG!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  3. sv: haha det hoppas jag inte att jag är ;) ja absolut inga problem! jag behöver alla jobbtider jag kan få nu så jag tar mer än gärna åt mig ;) har hittills bara fått en tid den här månaden, så hoppas på mer!

    hoppas du får kul med party då :) kram

    SvaraRadera
  4. Ja men jag vet ju att du brukar kika in! ; ) Yes party på lördag!! :D

    SvaraRadera
  5. Ha en bra kväll.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar.