måndag 7 februari 2011

Ledig dag..




Sweet Jesus!


Toodelo!

Har haft en jobbarvecka inklusive jobbhelg..
Marknad i lördags vilket såklart blir mycket mer för oss..sååå kul!

Njuter till 100% av en ledig måndag..
Så underbart skönt!

Har bäddat rent i vår säng, & tvättar lite..
Dricker lite kaffe & plockar.
Och bara sitter rakt upp och ner just nu!

Vad ska jag ha i trälådan?
Jag har haft den i hallen till vantar & dyl.
Haft tidningar i den.
Haft en blomma i den..

Skulle kunna tänka mig en massa silverbrickor.
En massa sifoner vore najs!



Vet ni..
Förra veckan hittade jag ett vitrinskåp på Blocket.
Skulle stänga, så jag började sent.
Ringde maken- skulle väl kalla honom HSB (hansombestämmer) i sådana fall- eftersom det var han som var tvungen att åka.
Jo han kunde åka. Han & min lillebror.
Jag ringde tillbaka till han med skåpet..
Och han skulle hålla det åt mig.

Sen kom maken o brorsan till jobbet för att höra vägbeskrivning o så..
Jag ringde honom..han skulle inte komma hem förrän jättesent..typ 20-21.
Men vet ni..
Han hade en nyckel i trädgården, och de fick gå in- fast ingen var hemma- och hämta skåpet!!!
De lade pengarna där, och jag skickade med en kartong med bakelser.

Han sa att han ville lita på alla människor, och hoppades att alla kunde vara goda.

Jag har då aldrig vart med om maken..
Vilken rar människa.

Så nu har jag ett skåp här som ska få lite färg på sig.
Sen blir det skoskåp.
Är sjukt trött på oredan vi har i hallen.

Sen om de andra ställer in sina skor där i är en annan femma!


Skapa Dagen!

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Vilken fantastisk historia, det finns fortfarande hopp om mänskligheten alltså! Låter som om du har en skön dag! Fortsätt och njut!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Hej va härligt med sånna människor, vilken tur du hade. Du va lika snäll du som skickade med lite gott :) Hoppas de kommer bli toppen i hallen.
    Kram Camilla

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar.