tisdag 4 januari 2011

Väderbiten

Har ni plockat bort julen?
Det har vi.
Längtar efter krispiga tulpaner & lite pasteller.




Nu får det räcka med snö!!
Och i denna kommun plogar man ju inte i tid..

Vi bor mitt emot kommunförrådet, där alla plogbilar & sådant står..
Inte en kotte syns till. Det är så mycket snö nu på våra vägar så ujuj!


Kom på att min dörr ligger någonstans under snön bakom garaget :)
Den ska jag gräva fram imorgon tror jag..
Efter några månader ute är den nog härligt(ännu mer) patinerad.


Sen vart den ska stå är en annan femma ;)


Nu ska jag glutta lite i en tidning innan jag kryper till kojs.


5 kommentarer:

  1. Jag har inte plockat bort julen, men ändå satt in lite våriga blommor.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar hos mig. Så kul när man ser lite nya besökare och så hittade jag ju till dig.
    Jag har allt plockat bort det mesta bara sparat lite stjärnor och stakar, tycker de lyser uu så fint i mörkret. Röda detaljer har jag i köket ända fram till våren men lättar upp de med vita vårblommor.
    Ha de got, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  3. Här är julen borta, så skönt:) Vilken fin dörr, hm undrar var du gjort av den... hoppas på uppföljning...;)
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  4. Hej! Vilken ljuvlig blogg jag hittade här då;). Hmmm ja det där med att ploga fungerar inte alltid så bra här heller.

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  5. Hej Sophia! Så kul att du hittade "hem till mig", då hittade jag ju din fina blogg! Igår kväll fick jag ett kick-då åkte resterande julröda saker UUUT!!! Skönt med det vita och ljusa igen, rött är också fint då man tar fram det innan jul, men värst vad fort man tröttnar!

    Ha det gott!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar.