lördag 15 januari 2011

Sköna lördag.


Ljuva lördag.

Vad är väl skönare än en ledig lördag?
Inget om du frågar mig.


Imorse vaknade jag med sprängande huvudvärk.
Jag drack inte kaffe igår kväll..för jag somnade inne hos Smilla.
Så fort upp imorse för att fräsa iordning lite java.

Det intogs i sängen :)

Å så lovely..att vakna lååååångsamt.

Efter det vart det sen frukost..
T gjorde omeletter som jag smackade i mig.
Och färskt grekiskt lantbröd.

MEN.
Jag är banne mig allergisk mot ägg.
Eller känslig..
Sist på jobbet när jag tog 2 ägg på tom mage..fyfan så illa jag mådde.
Och nu idag..fick jag magkramp, yrslig & jag vart kallsvettig.

Attans.
I love it!



Mini griffeltavla i köket.
Idag ger jag er en kram :)


Hoppas ni har en mysig lördag..
Vad ni än sysslar med!!


8 kommentarer:

  1. Låter gott, men inte roligt att vara allergisk mot ägg.ha en fortsatt bra helg.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. sv: HAHA, ja så kan man ju också göra ;) men nej mitt "löfte" är att hålla sig från onyttigheter i ungefär 3-4 månader :) så då får alkoholen hoppas också! tack, hoppas ni får en fin kväll också, vad ni nu tänker hitta på :) kram

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Pelargoner är vår för mig, så underbart! Hoppas du får en riktigt fin kväll!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Hejsan! Vilken frukost du blivit bjuden på, snd att inte magen blev så glad :(.
    Vilket kap du gjorde på tallrikshyllan i förra inlägget.
    Ha en bra start på nya veckan, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  5. Känner igen mig, jag har samma problem med ägg. Det är så fasligt gott med omeletter, äggröra och kokt ägg ja allt, det är väl typiskt när man är känslig men jag har lärt mig att jag inte kan kombinera med te och sen måste jag blanda med annat tex fil, smörgåsar etc så att det inte bara blir ägg i magen. Ja man får hitta sina knep, för äggen kan man i allafall inte vara utan ;)
    Lycka till!!!

    Kram F

    SvaraRadera
  6. Anonym17/1/11

    Stackare inge skoj med huvudbank plus illamående kallsvettig av äggen... Men superfint med lillagriffen blev det .. KRAMEN

    SvaraRadera
  7. Anonym18/1/11

    Halloj.. Du kan väl dra ett mess när jag kan hämta mera kartonger.. Det var på torsdag ni skulle bort va? Kramizar ha det gott:-)

    SvaraRadera
  8. Men va trist om du inte ska tåla ägg :-(
    Men som sagt du kanske ska bland upp det med lite annat i magen !
    Kraam/lotta

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar.