tisdag 25 januari 2011

Är man med på noterna?


Hej tisdag!

Fy vilket blåsväder det är..det hörs att det viner runt husknutarna.

Ja här hemma är det allt annat än fint & välstädat.
Började ju igår..
Det ena leder till det andra.
Jag gör om!

Allt började med en lampskärm som jag hittade på vinden :)
En blommig mönstrad (!!) i roströd/beige..
Den ger ett så varmt sken..så nu var jag tvungen att utgå från den i sovrummet.
Fattar inte, men jag blir aldrig nöjd där inne!!

Det innebär att jag var tvungen att måla om en tavelram.
Som först var beige.
Sen svart.
Nu blir den vit.

Herregud.. antar att jag har någon bokstavskombination..
-kanske därför jag är så såld på texter & bokstäver?!





Sist jag var på Kuriosaboden köpte jag en bunt notpapper.
Det är så fint att slå in paket med det..
Och ena framsidan får hänga i hallen.

En bruds bön?
Ja vad är det..

Just nu, ett harmoniskt sovrum.
Det är iaf den här brudens bön!




Har tänkt på det här med inredning..
Man inspireras av andra.
Man vill ha si, man vill ha så..
Fast sen kan man känna. Ne det där är inte riktigt JAG!
Att man är för snabb att ändra..

Och ett hem som är som ett utställningshem..nja..
Inte en pinal som ligger fel..inte för att det skulle förekomma här, men är det verkligen fint?

När man fotar, ser det ju så ut..man lägger hundra kuddar i soffan, men har man så?
Ne då får man ju för tusan inte plats..kuddarna hamnar platta & tilltuffsade i ena hörnet.


Och sen är ju inredning som ett mode..
Precis som med kläder.


Nog dravvlat om detta..

Hoppas ni har en fin dag.

4 kommentarer:

  1. Hej!

    Ja, det är nog som du skriver... Man blir väl aldrig nöjd, svårigheten är ju just att bara ta till sig det som känns som ens egen stil. Inte alltid helt enkelt!

    Lycka till med sovrummet!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. haha ja kanske ;) får se! :D

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Det är nog som du säger :)
    Och börjar med nått så blir det en röra och man gör om precis överallt :)

    Och stök har man också imellanåt men ett hem ska vara ett hem som man får leva i ...

    Ha en fin tisdag!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Tycker att jag känner igen mig lite... det ena drar med sig det andra... o visst är det väl oxå så att " bättre lite skit i hörnorna än ett rent helvete"... ha en fortsatt bra dag, Kramar Therese

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar.