onsdag 12 januari 2011

Måla måla!

Onsdag.

Då har barnen gått 2 dagar i skolan, och det har funkat så bra att få upp dem ur sina varma sängar.
Smilla är ju annars en vrångis..och jag med..så minsta lilla hon krånglar kan jag börja grina. Hehe :)
Idag vaknade jag dock kl 10 och T hade fixat allt..han lät bli att väcka mig. "Tack" hjärtat!

Fast man kan bli lite seg efter en sovmorgon..
Men vi har faktiskt fått endel gjort.
Jag håller på att måla tallrikshyllan, och väntar på att måla sista svängen.

Så ska jag måla soffbordet med..
Sist jag skulle måla det, såg jag sen att jag tagit ljusgrå färg.
Not good. Men lite typiskt mig.




Kattens matskålar matchar pallen :)
De står på bordet, för annars kalasar nog hunden på hans mat.



Den virkade filten är stor..30:-
Får man ju inte ens garn för om man gör själv..



Lite pics från köket.
2 nya blommor så känns det vår :)
- men jag brukar ta kål på murgrönor..ja säg vad jag inte tar kål på?!


Den obeservanta ser att jag bytt tillbaka till min gamla lampa.
Jag saknade mina ljus allt för mycket.

Nehäpp.
Åter till målarpenseln då!

5 kommentarer:

  1. Hej!

    Åh, vad fint det ser ut! Din kökssoffa är helt underbar! Lycka till med målningen :)

    Ha det fint!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Fina bilder.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Terese13/1/11

    Jättefin murgröna du hittade. Lycka till :)

    SvaraRadera
  4. Anonym13/1/11

    Ser jättefint ut gumman ..Vårigt o fint, ska bli jätteroligt att ses i morgon var ju en evighetsen.. Ska bli spännande och se det du har målat... Ses i morgon KRAM

    SvaraRadera
  5. Tjingeling!

    Vilken mysig blogg, har lagt den i min blogglista om det är ok?

    Ha en skön torskväll!
    Kram/Sofia

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar.