måndag 3 maj 2010

Maj månad!


Maj månad!

Nu hörrni, är vi ett steg närmare sommaren.
Maj månad förknippar jag med hopprep..cyklar..sopade gator..gullvivor..
Så var det när man var liten :)

Vi har grillat hur många gånger som helst redan- det är ju såå smidigt.
Man kan grilla allt ju!
Det förknippar jag med vår nu..hmm alltid är det mat inblandat nuförtiden ;)

Ja vår valborgshelg var jättetrevlig.
I fredags hade vi ett par kompisar & deras vovve här på mat..
Sen i lördags morse tassade jag upp tidigare än alla andra för jag skulle ju på äventyr!
Jag & två urmysiga tjejer åkte till Västerås för att bli sminkade & fotograferade- som resten av Sveriges befolkning gjort..Och gud vad jag hatar att vara med på kort..men det vart bra bilder!
Helt chockad faktiskt :)

Resturang-besök efter det med gott vin innan hemgång..vi satt & pladdrade, såå mysigt.
Sen hemma väntade en trevlig kväll med vänner hos oss..

Helgen har susat förbi men det kommer snart en ny!
En helt oplanerad :)




Idag kom grejerna från Nordljus!
Den finaste måttkannan :)

Sen förstår ni- har jag skaffat LINSER!!
Var på hanteringsträning idag för att sätta i & ta ur..haha..ett rent skämt.
Höll på i evighet..
Men han skickade med mig linserna hem.
Sen att jag måste ha någon bredvid mig när jag tar i & ur, är en annan femma.
Det är VIDRIGT att hålla på vid ögonen, jag mår nästan illa..jag blinkar..linsen viker sig..
Sådär håller jag på..haha.

Men inte en sommar till med brillor!!
Smilla är jättedepp.
Hon älskar sin mamma i glasögon säger hon :) Söööööt.

Godnatt mina vänner.

3 kommentarer:

  1. Haha, vad jag känner igen det där med linser.
    Det tog nog en månad innan jag fick in snitsen och obehagskänslan försvann=))
    Låter kul med fotograferingen!
    Sen är det alltid mysigt att vara på lite äventyr.

    Snygg måttkanna!!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Såg en bild på ditt bord. Har du vitlaserat det? Jättefint!

    Hälsning Cecilia(ny i hus o hem bloggandet...)

    SvaraRadera
  3. Jadu vännen har berättat hur jag höll på oxå haha...men lovar man lär sig och kommer på egna knep som passar just dig själv...lovar!!!! Underbart mått !!!! mina skålar bara löve dem...underbart fina/bra/toppen hihi..
    korten blev urbra vill bara se MERA!!!

    kram på dig

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar.