måndag 24 maj 2010

Underbara dofter.

Skomakarvecka!

Idag på jobbet fick jag lära mig något nytt.
En farbror frågade om jag visste vad det var för vecka.
Tydligen kallas denna vecka för "skomakarvecka"..
Det var en skomakare förr, som hade stängt denna tid på året o på dörren stod det: "stängt mellan hägg och syrén"..

Det är som vackrast nu, & då kan man inte sitta inne & jobba menade han på.
Och visst är det väl vackert..?




Här håller vi på med någonting hela tiden känns det som.
Idag inhandlades borste & fasadtvätt!
Nu ska det tvättas hus :)
Sen i veckan kunde vi hämta grundfärg & färg..Wiiiihoo!!!

Så nu beställer jag VACKERT väder hela helgen.

Må så gott.

2 kommentarer:

  1. Det där vita blomman, jag är dålig på namnen, hade jag i aprikos ifjol, ska köpa sånt i år, men det får bli lite sen. :-)

    Skomakarveckan, det låter som det skulle vara bra att ha ledigt då. Skönt.
    :-)

    SvaraRadera
  2. Fint väder, kan man beställa det så är jag med på den! ;)

    Tack för kommentaren hos mig! Ja, ibland får man verkligen ha sina "down-dagar". Skönt att de går över ganska snabbt i alla fall!

    Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar.