lördag 6 februari 2010

Vintage travel

Lördag.
Idag efter frukosten åkte make & barn till stugan.
De skulle skotta taken, kapa något träd tror jag, & grilla lite korv.
Jag skulle städa, vilket jag iofs gjorde..men så kom jag på att jag måste hämta min medicin..
In med lurarna i öronen, en rask promenad upp till apoteket. STÄNGT!
Vad i hela friden..det ska ju stänga kl 14.
Ne inte idag inte..när det var marknad & allt..då stängde de tidigt.
För tydligen ska de bygga om..nya ägare..vadå nya ägare?
Jag hänger inte med.
Ja det var ju bara för maken att komma hem. En tripp till grannkommunen vart det.
Då ser jag..apoteket har bytt namn till Kronans droghandel.
Jag tycker det var ett lustigt namn faktiskt.
Ja iaf så har jag min medicin hemma.
Vart lite rädd där ett tag.

Riktigt snyggt faktiskt.
Det där djurhornet bryter av snyggt.
Vad det är för djur har jag inte den blekaste om, dessutom är den visst lite "av".
Köpte 2 vita käppar på loppis sist.
De andra HÖLL PÅ ATT DÖ här hemma.
Trodde jag skojade..
- Men uppepå ett skåp..några resväskor..käpparna..hattaskar..
Blir sketasnyggt.
Lite Vintage-travel känsla.

Smilla sa: Men tänk om en gammal gubbe kliat sig i rumpan med käppen då?

Ja inte vet jag vad hon får allt ifrån..
Nu ska vi kolla på Melodifestivalen.
Hon har väntat & väntat :)

2 kommentarer:

  1. Kan nog med all säkerhet säga att det är rådjurs horn med många rosor på!!! fin passar bra där!!! Alltid bra med medicin hemma och apotektet på marieberg alltid öppet länge på helgern och så kan man om man har inloggning beställa via webben medicin oxå ett tips!!

    kram på dig

    SvaraRadera
  2. hahahaha....fan va hon är rolig Smilla!!!!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar.