torsdag 18 februari 2010

Less is more.

Jag är precis genomfrusen.
Ne inte riktigt, men idag hade jag tappat all känsel i fingrarna för ett tag.
På skolan hade vi OS-dag.
Lite olika stationer..curling, skridskor, backhoppning, rodel..allt möjligt skoj!
Jag & några till stod böjda över alla barn & knöt griller.
Oh my god!
Det är ju endel barn..och de kom i ett..att jag kokat kaffe i termos var ju ett skämt.
Hann inte ens få i mej en halv, halv mugg..hihi..
- men det var skoj. Alla barnen var riktigt trötta sedan. Inklusive mina egna.
De somnade ovaggade om vi säger så :)


Nu har ett fönster fyttat ut till vardagsrummet.
Sen har jag faktiskt skalat av lite mer.
Jag blir sådan emellanåt..jag tror det är när jag har rätt mycket omkring mig.
Då jag ska komma ihåg mycket..hålla ordning.
Då blir jag "enkel" av mig.
LESS IS MORE liksom!

Städade gjorde vi igår.
Jag är så glad åt det.
Imorgon när jag kommer hem tar jag ledigt från allt vad städning heter.
Maten är handlad..jag ska inte röra en fena!
En sväng till systemet blir det dock!
En flaska Drosty Hoff ska inhandlas till lördag =)
Jag ska nämligen svänga mina lurviga med ett gäng tjejer då..
Ska bli riktigt skoj!
(vi får väl se på söndagen om det känns lika skoj)

1 kommentar:

  1. Brrr, jag har lätt att frysa, till och med när jag läser.. brr..:-)
    Skönt med tjejkväll, ha det kul!
    Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar.