torsdag 28 januari 2010

Kuddar.

Sablar vad snö vi har.
Det får räcka nu..det tar liksom inte slut verkar det som..
Flingorna dalar ner hela tiden.
Man måste skotta hela tiden med..
Vägarna är dåligt plogade.
- besparingarna i kommun märks.
Idag när jag cyklade hem från jobbet, ja man är väl lite knäpp om om tar cykeln..
Men tänkte jag får väl gå med den där det är som värst.
Hehe..ja iaf..jag gjorde en praktvurpa deluxe i en kurva..mitt framför en pappa som kom med ett barn. Ja nästan så att jag mejade ner dem!
Jag har aldrig sett honom förut, men jag förklarade att jag fastnade med jackan i sadeln..o jidderijidderi..
SOM OM HAN BRYDDE SIG!
Förresten. Det är inte första gången jag fastnar med jackan i sadeln.
I somras när jag hade en lång parkas..med snören bak..ja då ni..
fyyyfan jag fastnade..snöret tvinnade sig runt sadeln på ett riktigt trassligt vis...jag lutade cykeln..jag kom verkligen inte av.
Jag försökte dra sönder snörena..
Tills jag kom på..att jag kunde ta av mig jackan.


Nu har jag 2 nya raringar i soffan.
Min mamma sa, att om man har fler än 3 av något, så samlar man.
Ehh..jaha..
Jag spar på:
*silverljusstakar
*brickor
*fat*
*udda vitt poslin
*speglar
*ramar
*kuddar
*filtar
*karaffer
*hjärtan
*bokstäver
*Och en jädra massa mer..& jag kan väl aldrig tro att dammråttor, tv-dosor, smutsiga strumpor, & dyl. räknas!?

4 kommentarer:

  1. Hej Sophia!
    Vilken tur att du inte skadade dig eller körde på pappan och barnet med cykeln!

    Vilka fina kuddar:)

    Ha en trevlig helg,

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. tack för din kommentar älskar de kuddarna från hm. skönt att du inte skadade dig. ha nu en mysig fredag kram sandra

    SvaraRadera
  3. Oj, var försiktig när du cyklar. Konstig karl som inte brydde sig!? Gillar inte när människor är sådär kyliga och bara upptagna av sitt eget. Eller också kanske han blev rädd? Jaja, whatever...Jaha, så du samlar du...*hihi* De flesta bloggare inom den här genren gör nog det. På så vis är vi kanske lite obotliga(även om jag har goda intentioner på att sansa mig, särskilt vid de tillfällen då man behöver damma, hmmm...) Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Hoppsan hejsan!!!
    Ta det lungt på cykeln =)
    Ja män är experter på att inye bry sig(ibland)
    Jag har märkt att jag också samlar (kanske har med namnet att göra?) Då heslt på plåtburkar, kaffemuggar mm.
    Ha en fin helg!!!
    Kram Sophia

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar.