måndag 29 november 2010

Lite julpiff!



Julpimpat!

God förmiddag..
Här på morgonen har jag ägnat mig åt att pimpa lite i köket.
Brasan som sprakar, julskivan på, och skinksmörgås med senap & gröt satte sprätt på mig :)
Nu vill jag ha JUL!

Nu kliar det i mina fingrar..jag vill ta fram granen!
Men enligt traditionen ska den tas fram dan före dan. Thats it!
Och jag vet..ja kommer ta bort granen på Nyårsdagen.
Då AVSKYR jag allt vad pynt heter :)

Ja pynt & pynt..kör ju som vanligt på lite sparsmakat pynt.
Less is more enligt mig.


Visar min nya köksslampa.
Hur billig som helst..en vanlig Ikea-lampa som T sprayat svart.
Var ju sugen på en med industri-look, men vill inte slänga tusenlappar på en äkta.
För jag kommer g a r a n t e r a t  sätta upp den andra igen..velmaja som jag är.
Så denna funkar kanon. Skulle kanske tagit den stooooora modellen..
Eller en till bredvid?



Ser ni min fina, fina träfärgade ljusstake på tallrikshyllan?
Den har min son gjort ..sååå fin.

Så mysigt imorse med tända ljus.

Mitt pynt.
Taggtrådsstjärna som maken gjort.
Stor pepparkaksform..
Barnens julstrumpor hänger på sin vanliga plats.
I år blir det inte paket varje morgon, utan ett varje advent.



Låtsasamaryllis..

Nusnässtaken.
LOVE IT!
Så kattens matskåkar på bordet..



Fyndat mässinstjärnor på loppis för några fjuttiga enkronor, som sprayats.



Barnens första adventspaket var dessa underbara julkulor från Lisbeth Dahl.
Öppningsbara..och i dessa låg en slant.
Jag har tänkt att de ska få en ny fin julkula varje år..så de har en fin samling.



Sist men inte minst!
Vår fina Pip-larsson.
Som mestadels sover.


Nu ska jag kasta in mer ved. För fy tusan så frusen jag är!!
Sen ska sovrummet få sig en makeover.
Det är kläder ÖVERALLT.
Blir lätt så hos oss..

6 kommentarer:

  1. åh, sååå fint du har! skit snyggt att du blandat in lampan också, tror det kan va snyggt med två som du skrev ;-)

    SvaraRadera
  2. Älskar Nusnässtaken jag med! Har 2 i köket. Du har så fint och snyggt hemma, du kan få komma hem till mig och styla om du vill! ; )

    SvaraRadera
  3. Hej vad är det jag ser.... svarta detaljer smyger sig mer o mer in i de vita larssons hemmet, haha

    ja de blev jättefint med lampan, två tror jag på!!

    Ha de gott, kram kram

    SvaraRadera
  4. sv: tack sophia!!

    SvaraRadera
  5. hej på dig.
    vad fint du har piffelipiffat =)
    önskar dig en godnatt
    många varma kramar
    erica

    SvaraRadera
  6. Så snyggt såå snyggt väntar på spänning på la christmastree haha..kommer bli sååå snygg med allt pimp i!

    Han är allt för söt den där pip-larsson sover med lite öppen mun aaawwa gulleplutt!!
    Avis på ditt hem JAAAAAA det är jag kommer hem till min lumpbod suck!!
    KRAMISAR

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar.