torsdag 25 november 2010

Förberedelser!


Så tacksam.

Är så tacksam.
Vaknade imorse, innan klockan ringde, av Smilla som kröp ner hos mig, vovven & kissen..
Varma lilla kroppen..såååå gosigt! Och så skönt att de fyrbenta funkar så bra.
Häromnatten saknade han förmodligen sin mamma, för han gick runt & jamade som tusan..
Tyckte så synd om honom..men när kl var en sådär 02 och han inte somnat..döpte jag honom till Pip-Larsson. Så Larsson får det bli.

När jag & Molle följt barnen till skolan..gick vi rundan..i blåsten..USCH!
Ne man ska vara inne & mysa bara..


Jag är ledig idag, så jag donar inför advent.
Håller på att städa men tog en kaffepaus :)




Ljusslingan har åkt fram.


Dammat 111 ljusstakar..


Hyacinter kan man inte få för många av..

Den svarta krukan som jag har en Amaryllis & Hyacinter i, var guldfärgad..
Men den sprayade T svart..och i år har jag spansk mossa.
MYCKET snyggare än vanlig tycker jag!


Köpte nytt tyg till kökssoffan, som jag tänkt gjort länge.


Adventsljusstaken i köket..väldigt enkel.
Siffror i fattigmanssilver.



I vardagsrummet har jag gjort som förra året..
Mina älsklingskrukor & zinksiffror.



Nu ska jag klä om den andra karmstolen i vardagsrummet..
Och ta fram dammsugaren..uuuuuuuurk.
Vore jag inte ett sådant kontrollfreak, skulle jag ha städerska.

Vad pysslar ni med idag?




4 kommentarer:

  1. gud så vackert ni har!! jag måste få komma in och kika någon gång :-) vill du inte ha kvar någon av dina 111 ljusstakar så säg till, haha

    SvaraRadera
  2. Terese26/11/10

    Supermysigt Fia!! Trevlig Advent :)

    SvaraRadera
  3. Hallojsan !

    Superfint alltså. Ha nu en fortsatt mysig advent.

    Nä, nu ska jag ut och skotta....jag hatar det och jag hatar att köra i detta väder. Ska jobba inatt och är nog tvungen att åka en halvtimme tidigare.

    Kram Carina

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar.