lördag 31 juli 2010

Trädgårdsprojekt!


Lördag med allt vad det innebär :)

Ni vet..mat, godis..lite vin..MUMS!

Jag & maken har gått en långpromenad efter maten, vilket var välbehövligt.
Man äter ju så magen står i fyra hörn..han är grym på att grilla!
Och jag är mästare på salladen :)

Nu så..nu har vi lagt klart sten på framsidan..och borstat på sand så det sätter sig ordentligt.
Sen igår for vi iväg & inhandlade ett litet träd, som vi planterade..
Vi tog bort en stor rönn i våras, så vi ville ersätta platsen med något annat.
Det blev ett litet "vide" träd med silvriga blad, & man kan klippa kronan lite "bollig"- som var ett krav.
Det ger ett stilrent intryck tycker vi.

Dessutom köpte jag mig ett litet träd att ha inne..
Jag trodde det var en myrten, det stod nåt på latin &" myrt"
- men hon i kassan sa att det var det  i n t e utan ett annat liknade som var 100 ggr mer lättskött.

Passar mig ypperligt :)








Nu är det dags att välja vilken film vi ska se.
Lutar åt FARSAN..den kan ju alla se.

Trevlig helg.

4 kommentarer:

  1. Hej ja gud va glad jag blev att jag vann!!

    Vilket fint litet träd du köpt dig, o att det är lättskött är ju bara plus ;)

    Va filmen bra då?
    Ha de bra
    Kram kram Camilla

    SvaraRadera
  2. En likasinnad- fluffig rumpa o störiga barn! :))))
    Kram Git

    SvaraRadera
  3. Ni får så fint! Skulle också vilja ha lite känsla för sånt..! :)

    SvaraRadera
  4. Tror att ditt lilla träd heter Myrsine , och det liknar myrten men är mkt mer lättskött . Visst äter man så att magen står åt alla håll , min make är också en hejare på att grilla , och det är ju så gott att sitta ute länge , äta gott , dricka ett gott glas vin och bara njuta . Tusen tack för dina gulliga ord hos mig , det värmer så !! Kramar Susanne ♥

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar.