onsdag 7 oktober 2009

Silver

Onsdag.
Snart är det dags för jobb.
Känns både och..inte det att jag inte gillar jobbet, för det gör jag & för att inte tala om alla kollegor. Hela teamet på skolan är helt super.
Men jag har känt mej lite stressad inombords den sista tiden..
Men det ska bli bra!
Idag har jag fikat med Tina.
Mysigt.
Vi har vart på Kuriosa..ja där kommer man ju alltid ut med något.
Vart en liten form i bleckplåt..silverbestick..silvergrytunderlägg..silverfat..en liten silverljusstake.
Nästan pinsamt vad mycket silvrigt.
Men det är jag..& när jag gillar något, blir jag lätt lite insnöad!


När jag kom hem sken solen in i köket..åh jag fick sommarkänslor..tog ett kort.
Ett helt opiffat kort..säkert massa smulor på golvet, post som ligger framme..men men..
Det är ju så det är.
Annars när man tar kort till bloggen gör man ju det när det är städat & piffat.
Livet är ju inte så. Skulle vara konstigt om man inte kunde leva & röra sig i sitt eget hem.
Skitiga fönster har man överseende med alltså ;)
Jag blev så glad häromdagen när jag fick hämta ett litet paket..
Denna vackra skärbräda i porslin från House Doctor..
Ska ha en större med.
Varför är saker alltid finare tillsammans?
Tvåsamhet.
Märkligt det där..



Ytterligare en sak..som jag traderat hem..
"stryka-på" text..
Det vann jag för en Selma-lapp & så köpte jag ett vanligt enkelt kuddfodral på Ikea.

KÄRLEKEN ser inte med ögonen, utan med själen.


Loppisfynden:

Ska leta efter gamla tårtspadar..tror jag blir perfekt där i glasburken.

Så är samlingen komplett.
Ha det så gott allesammans.

2 kommentarer:

  1. Hej Sophia!
    Vilken härlig samling med ljusstakar... Blir alltid sugen att sätta ihop dom sådär när det närmar sig jul!
    Jag är också en riktig ekorre när jag ser något silvrigt glimma till på loppisar... Vad tokiga vi e´!! *fniss*
    Det bästa med bloggbilder är att inte lorten syns. Varken damm eller flammiga fönster...
    kram på dig och ha en toppendag!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Åh vännen såå vacker...ljuvlig skräbräda hmmm måste nog ta tag i min källare och svärmors lada haha..finns a lot of old stuff där och du en sväng över till min mamma du får dåndimpen lovar där finns det silver bling haha..Tack för du släpa runt mig så har loppistarmen vaknat va supersuper länge sedan jag kände så...haha nu blir det turne!!! puss kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar.