måndag 21 maj 2012

On my table.

HUR VACKER?

Ny växt på köksbordet.
Så vacker.
Så skir.
Snudd på magisk.


Ja, man kan gå igång på det mesta.
Sålänge det är vackert.

Och denna Sophora- som den så lustigt heter- är ju sååå vacker.
Har velat haft en sådan här länge, men inte hittat någon, och nu hade vår lokala blomsteraffär tagit hem dem. På vägen hem från jobbet såg vi dem i fönstret, mamma och jag..MÅSTE HA sa vi då.

Och dagen efter fick jag en av Jim.
Som såklart hör allt man säger ;)





Ni ser ju själva..
Rå och skir på samma gång.
LOVE IT.






Då har vi haft helg igen. En bra sådan.
Och jag jobbade både i lördags och i söndags.
Gick hur bra som helst att jobba "dagen efter" om vi säger så..
Sen att jag inte var blixten, det gör ju inget.

Vi hade en sjukt kul kväll, jag, Hanna och Pialuttan.
Om än lite annorlunda.
Var länge sedan jag skrattade så..

Finaste brudarna.




Idag satt vi ute och åt kvällsmaten.
Och tvätten hängde där på tork..

Japp. Sommar var det ja.



6 kommentarer:

  1. Jätte fint.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Pia Haverinen22/5/12

    Tack själv älskade Sophialuttan,det var så mysigt&märkligt på samma gång haha!<3

    SvaraRadera
  3. Ha en fin dag!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Hej tack för din kommentar! :)

    Är det någon slags ätstörning du också har? Kanske skulle be om hjälp innan det går för långt? :( börjar ju oftast med något "litet"...

    Känner igen de där att gå upp och titta i natten efter man ätit :(

    Din blogg är jättefin förresten :) Gillar shabbychicstilen

    Kram

    SvaraRadera
  5. Åhhh vilken fin blogg :) älskar shabby chic jag med! :)

    svar: Man går inte upp flera kilon på en vecka, det är typiskt ätstört att tänka så. De kilona är i såna fall kiss, vatten och bajs.
    Hur länge har du haft problemen och har du någon gång sökt hjälp?
    Alla unnar sig på sin semester, även jag :) Jag var i Thailand över jul och åt nästan vad jag ville, det jag kunde. Men när jag kom hem så blev tyvärr min ätstörning väldigt mycket värre och jag rasade i vikt. Så för allt i världen. Kompensera inte och mixtra inte med maten för att du har haft semester. Tänk på de fina minnena istället, tänkt på hur god maten var. Njut av minnena.
    Huvudsaken är att äta regelbundet, äta det kroppen mår bra av. Jag såg bilder på dig och du är ju jättefin, inte det minsta stor, snarare tvärtom!

    tack så mycket :) Jag tror och hoppas att mitt skrivande kan hjälpa andra och få andra att öppna sig. Man mår faktiskt bättre av det.

    Ha det bra och lycka till! Hoppas du ser värdet i dig själv och förstår att du är vacker precis som du är och du är värd att må bra och äta det du vill precis som alla andra :)

    kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar.