söndag 6 september 2009

Liggsår.

Här skulle jag gärna ha ett gammalt hörnskåp.
Ist för det platsbyggda av panel.
Ett lågt, så hatthyllan kan hänga kvar..den älskar jag med sina fina krokar..
Den fick jag när jag jobbade med pappa för hundra år sedan..
Den hängde inne på Hard Rock Café & skulle slängas!


Jag har legat sjuk.
Det hör inte till vanligheterna..
Haft feber, så ont i kroppen..
Och inte nog med det, jag tillbringade halva förmiddagen till toalettbesök.
Mindre trevliga.
Låg i soffan & frös HELA DAGEN..
Sen kom jag på, vid 22 snåret- att just ja..alvedon kanske vore nåt!
Somnade sen som en stock.
Liggsår på köpet..idag känns det som om jag sprungit maraton..blivit överkörd..manglad.

KÖKET.
Där tillbringar man många timmar.
Det känns emellanåt som om man fastnar därinne.
Dukar, lagar mat, dukar bort, diskar..plockar..torkar..
Sen ska man börja om.
Visst ?
Jag satte iofs inte min fot därinne på hela dagen igår..
Men jisses vad gott det luktade.
T & barnen hade plockat svamp..
Sen gjorde de en härlig currygryta.


Här trycker jag in saker.
Gillar verkligen när man tänder inuti skåpen.



Nya tapeter ska upp.
Sen är jag lite trött på Allmogepanelen..den satt redan då vi köpte huset..




Knoppar från http://www.alvashus.se/


Älskar min diskho.


2 kommentarer:

  1. Fint kök du har :)
    Hoppas du blir frisk snart.
    Mvh Annika

    SvaraRadera
  2. Anonym6/9/09

    Vilka härliga bilder du visar trots att du inte är pigg :-) Söt blogg i övrigt med.

    Kram L-F

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar.