måndag 9 januari 2012

Ledighet & slappt


Tjoho!

Hur har ni det?

I helgen som ju var långhelg var jag ledig.
Och det enda jag gjorde var att kolla på bra filmer, gå promenader & umgås med maken.
Hampus hade en kille från Halmsad här hela helgen, och kompisar, så de såg man inte röken av.

Så där låg vi maken & jag i varsin soffa :)
Inga som helst fel ibland.


Promenaderna har jag kommit igång med igen, och idag löpte jag med. Intervaller.
Kallt så in i bomben fast ändå svettigt, så när jag kom hem vart det en brasa & en massa tända ljus.
Och så lagade Smilla & jag mat..

Vi är en familj som äter lite olika..Vill barnen ha en sorts mat, och vi en annan, så gör vi dubbla maträtter. Jag skulle aldrig äta pannkaka om jag inte alls var sugen på det. Och man ska inte lägga sig hungrig.
Idag ville barnen ha nudlar & korvslantar, viktigt med slantarna..!!

Jag & maken åt risgrynsgröt, ägg och smörgås.

Jag fick vanligtvis ångest av intaget där.
Men var så jädra sugen på det.

Imorgon blir det köttfärsbiffar, sallad & keso.

Ska försöka hålla mig ifrån kolhydraterna. Men inte på frukosten. Vi har fått ett nytt grovt bröd på jobbet, som är så supergott & lite knaprigt..
Var så himla duktig o mådde bra i "tankarna" i somras, o höstas. Nu snurrar allt runt där uppe.
Och jag får ångest, ångest, ångest..

Nu kom Linas matkasse till dörren, det hade jag glömt, så då får vi se vad det blir för mat imorgon!?
Mycket godsaker är det i påsen iaf :)


Skulle kasta in en bild på mitt dressingroom, men var suddiga bilder..så det kommer en annan dag.




Fjäderextansion, Me like!
Köpte varianten med litet hårspänne..fanns ju sådana som man "limmade & klämde" fast.
Och ett svart nytt fodral från Lindex.
Lindex har vart oerhört bra ett tag :)




Det var allt för nu!








4 kommentarer:

  1. Anonym10/1/12

    Oj, det lät jobbigt...varför så mycket ångest?

    SvaraRadera
  2. Anonym10/1/12

    Hej gummsan .. Va fin du är :-) jätte länge sen jag var in på din blogg o kika nu .. När jag väl surfar gör ja det bara på min Iphone . Har typ lagt ner min blogg har ingen ork .. Tråkigt när människor som inte törs stå för sina åsikter och lämnar kommentarer anonymt . Alltid finns det någon där ute som vill såra en .. Om det är så om man har ångest för olika saker här i livet vad det en gäller så får man väl ha det om man vill tycker jag iaf. Jag själv har ångest ofta ;-) pöss pårej får jag kika in sen o kolla på bilder på erat dressingroom .. Kram Monica

    SvaraRadera
  3. Anonym24/1/12

    Monica, jag menade absolut inte att såra någon. Har ingen aning om hur du fick det till det.... Jag menade bara precis det jag skrev, att det lät jobbigt. Skulle aldrig nånsin försöka såra någon eller vara taskig för att nån har ångest eller mår dåligt på nåt annat sätt. Jag har själv lidit av en fruktansvärd ångest och en djup depression....
    Förresten heter jag Therese. Och jag förstår inte alls vad du menar med att inte stå för sina åsikter. Det jag skrev var ingen åsikt, bara ett uttryck av medkänsla...skulle jag nog kalla det.

    SvaraRadera
  4. Det är helt ok, Therese :)
    Ja fy en depression & ångest är inte att leka med. Jag själv led av panikångest tidigare, det är det värsta jag vet..såå hemskt.

    Nu handlar min ångest om mat. Inte kul det heller..och först tänkte jag inte skriva det i bloggen, men va 17.. Det är ju så jag är.
    Har blivit om inte annat..

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar.