onsdag 25 maj 2011

Snart Juni!!

Go´kväll i stugorna!

Vi har redan torsdag imorgon..nu svischar dagarna förbi.
Snart går barnen på sitt efterlängtade sommarlov.
SNART JUNI!!!???

Båda barnen lämnar sina fröknar..det känns verkligen vemodigt.
Det känns- sorgligt- är väl fel ord, men sååå konstigt!
Smilla börjar i 4:an, ny fröken men samma skola.
Och Hampus tar klivet till högstadieskolan, där även 6:orna får gå numera.


Jag kan inte vara mer nöjd med dessa fröknar de haft dessa år.
Trodde Smilla skulle få Hampes gamla, men hon får en annan.
Hon är kanon hon med, verkar det som iaf!



Jobbat sent idag för övrigt, så jag donade lite hemma innan.
Regnet smattrade utanför, jag gick runt & mös..
Timmarna gick fort på jobbet- kanske för vi har så in i helskotta kul!

Fick gamla krackelerade speglar av Sanna.
Bara sådär..såå gulligt!

Eftersom jag börjar sent imorgon med, & har städat redan, så tänker jag krypa ner i sängen igen när barnen cyklat till skolan.
DET kallar jag lyx!


Har inte gillat denna plats..gluggen där mellan tv:n & altandörren..

Ny lampa, & ett förflyttat bord gjorde det bättre.

Tänkte köpa ett Myrsine träd, eller ett sådant där Sophora.
Tror det skulle bli pricken över i:et där på bordet :)






Städat & fint i vardagsrummet idag.
Bortsett från detta fula furugolv- faktiskt så kräks jag lite på det.
Men just nu så får det vara så.

Någon gång så...











3 kommentarer:

  1. Ibland får det vara så, trist nog. Men kanske en dag så?.
    Ja snart juni, men vart är sommaren? Månne den komma när ungarna får sin lediga tid?

    Snyggt städat och fint du har det.
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Måla golvet vitt kanske? ; ) Du har så himla fint hemma!! Blir grymt avundsjuk!! =)

    SvaraRadera
  3. Har tyvärr ingen Ka-ching dress så jag kan inte råda dig. Inbillar mig att den är ganska så liten i storleken men jag vet inte.
    Nej vita golv är ju ingen hit när man har hund! ; ) Vi har ljust trägolv i köket och jag bli gaaaaalen! :D

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar.