måndag 30 maj 2011

Den blomstertid nu kommer.


Liljekonvaljer.
Det är skolavslutning för mig.

Den blomstetid nu kommer.
I denna ljuva sommartid.
Pojkar i skjorta.
Flickor i klänning.

Pirriga, förväntansfulla barn..
Finklädda föräldrar..
jordgubbsbakelser & glass..


Varje år när jag ser mina makalöst vackra barn gå på sommarlov får jag kämpa för att inte stortjuta.
När jag ser dem sitta, så som jag en gång i tiden satt, är det mååååånga känslor.


Sen när det gått 3 veckor & de halvt som halvt slår ihjäl varandra..då är de inte lika gulliga ;)








Vilken härlig dag!!!!

Imorse fick jag sms av raraste Frida.
Vi bestämde att vi skulle ses..med Annacarin med.
Det blir alltid gottigott till lunch när vi träffas, och vi har verkligen supertrevligt!
Dessutom passade vi på att gratta F då hon fyller imorgon..
Skulle ju städat hela dagen idag, men det fick jag ju lov att hoppa över.
Är väl trevligare att umgås med sina bästa :)




Det skulle bli fint väder imorgon var det sagt..HOPPAS!!!

Ska sola & färga håret..och på onsdag ska jag klippa mig!
Är så irriterad på detta tjocka hår..slitet och tråkigt.
Sugen på lugg. En tjock snedlugg..

Vi får väl se :)












3 kommentarer:

  1. Vad roligt att kika in hos dig.

    Jag förknippar också skolavslutningar med liljekonvaljer. Plockade mina första idag och några enstaka fick flytta in med en svag doft (allergi)

    Kram Teres

    SvaraRadera
  2. Hej =)

    Du får ursäkta mig ang i lördags haha =) Jag blev så paff =))) Jag kopplade inte först hur allt hängde ihop,kände mig som ett frågetecken. Men sen så trillade poletten ned=))
    Var jätteskoj att träffa dig =))
    Åh du har den superfina fattigmanssilver skålen jag letat efter=((
    Undrar om det var dig jag pratade med i somras på fiket om just den?
    Åh härliga skolavslutning, pirrar i magen nu av all spänning de små måste känna =)

    Kram Fia

    SvaraRadera
  3. Annacarin31/5/11

    Blir precis som ett litet barn när det är skolavslutning jag med...Svårt att hålla tårarna borta...speciellt i år när O ska sjunga för alla i Kyrkan <3

    I <3 U Sophia <3 Puss

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar.