lördag 6 juni 2009

A true Lovestory never ends..

(Nya tygpåsen- såå söt)

Kärlek.
Många år tillsammans.

Minns när jag såg honom på tivolit för första gången. Jag var 12 år & vart blixtförälskad.
Han hade åkt dit med sina kompisar, & han stod där & flinade. Han bjöd mej på karusell- o la sina småpengar i min ficka. Det var en salig blandning av gamla småmynt..
Värsta tricket- han var ju tvungen att komma hem till mej dagen efter & hämta dem.
Han kom på sin moppe.
Jag var såå pirrig.
Det var första gången jag var KÄR.
Vi kom ifrån varandra...jag träffade andra pojkar hela mellanstadiet & fram till 8:an.
Då var vi på skolbio & han (som nu gick i 1:a ring)hade smugit in i biosalen.
För att göra mej alldeles knäsvag.
Därefter kunde jag inte släppa honom.
Jag kunde inte se mej själv med en annan.
Att flytta ihop, skaffa barn, gifta sej med nån annan var helt otänkbart.
Det visste jag redan då!
1995 vart vi ett par på riktigt.
När vi stod på bryggan vid Sundbyholm slott & bytte ringar VISSTE jag. Det ÄR ju vi.
Året var 1997.
Kommer aldrig glömma när de ropar upp våra namn då vi vart balens kung & drottning.
Vi stod & asgarvade ist för att dansa wienervals..haha.
När Hampus Tobias föddes 1999 & hade sin pappas skrattgropar & sin pappas stora blå ögon var lyckan total.
När Smilla Tobiasdotter föddes 2001 & jag hade fått en av varje var livet helt fulländat.
Det är för bra för att vara sant.


Älskade Familj.

2 kommentarer:

  1. Anonym8/6/09

    Fint skrivet!

    SvaraRadera
  2. SÅ himla fantastiskt. Särskilt med tanke på en sån som jag som inte träffade MIN MAN förrän 2008.. ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar.