torsdag 7 maj 2009

Vitt ÄR skönt.









Jag har nu tillbringat många timmar till att tvätta sofföverdragen..det är inte skoj. När jag väl bestämt mej för något, så har jag. Och man kan säga att det var JAG som övertalade T till att köpa nya soffor- fast vi hade nya..korkat.


När vi flyttade hit, eller rättare sagt innan vi flyttat, fick jag för mej att vi skulle ha nya soffor. Det blev 2 bruna divansoffor- jättefina..man låg superskönt i dem o de var praktiska. MEN aningen för moderna för min smak egentligen.

Såg i varenda inredningstidning att de hade vita tygsoffor..såå fint. Det skulle jag med ha. Dessutom var det liiite trångt i vardagsrummet...men det var bara jag som tyckte. Dessutom kan man ju tvätta dem..ett plus tyckte jag.

Jag började operation övertalning, o denna gång gick det på några dagar- sen stod det två vita Ektorp soffor i mitt (vårt) vardagsrum. Sen att vi hade två bruna soffor med..det var lite bökigt..bidde blocket.


Vi har en hund. (hår) Vi har två barn. (kladd..)Vi har ett liv..

Jag kan medge nu- men inte så att någon hör- att jag har inte köpt de skönaste sofforna. Jag har inte köpt de mest praktiska sofforna...



Men jag har köpt två fina soffor. De är vita. Det är skönt..vitt är skönt.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar.