lördag 16 februari 2013

A day off

En ledig lördag.

Har vart så trött på sistone, så jag har inte öppnat datorn eller ens orkat blogga från telefonen. Har bara kollat insta. Faktiskt så har fb glömts bort lite grann.

Semmeldagen var. Åt såklart en rackare. Och nån dag efter åt jag en till. Semla är det bästa jag vet, men nu har jag en jädra limpa som hänger över byxan och jag tänker ta itu med det på riktigt på måndag. Då ska jag försöka vara lika stenhård som sist, och då går det fort. Till sommaren borde jag vara hyffsat fit igen.

Alla hjärtansdag har det vart med.
Barnen fick lite gott och det uppskattas mer än en ett par strumpor eller en tröja:)

På morgonen tänkte jag att vad skulle jag ge maken..!? Brukar vara usel på att köpa presenter åt honom, men själv får jag jämt saker.

Eftersom vi har den bästa tatueraren i stan, som är så jäkla underbar och snäll, så klämde han in mig efter jag jobbat. Gjorde en tatuering till honom. På mig. En kärleksförklaring och hans namn. Han vart sååå glad:)


Igår dog Gucci. Antagligen igår. Under dagen. Gud vad det är sorgligt. Hon ser så liten ut, ensam, ihopkurad, nästan som hon lagt sig tillrätta för art somna. Smilla grät, Hampe grät och jag blev ledsen. Det är ju så..
Döden är så stort. Så mörkt. Ett slut som man inte kan förklara med ord.


Idag har vi enbart slappat. Vi skulle ju egentligen åkt till Sandrah och David, men T är ju dålig, och Sandrah har vart magsjuk. Så vi får avvakta.
T har kräkts i en månad nu, han är trött och orkeslös och ska in på gastroskopi. Hoppas de hittar felet. För det är verkligen synd om honom. Han har aldrig vart såhär, utan han är jämt den med mest energi.
Han får stanna bilen, springa ut ur affären, gå ut från jobbet, för att kräkas. Varje dag i en månad nu. Älskade T.

Efter en sovmorgon så har vi bara duschat, suttit framför brasan, vid varsin dator, och glott lite på tv.
Jag har fotat lite som ska säljas.
Provade på fejjan först- mollykofta och två jättefina klänningar.
Sen ska jag ut med lite på tradera med. Om en klänning använts 2 ggr på 2 år är den väl ändå inte en favorit.. Fast den är fin, så trivs jag inte i den.
Då är det bättre att få in pengar och köpa sig nåt nytt;)

Ikväll blir det mello. Vi ska rösta på Amanda Fondell, för en vän till oss har lagt trummorna på hennes låt!

Nån godisbit slinker väl ner..

Trevlig lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar.