söndag 19 augusti 2012

Will me, thrill me. You could never kill me.



Trött tjej..

Igår hade vi personalfest på jobbet.
Galet kul i vanlig ordning när alla tajkons är samlade under samma tak.

Lekar och mat, en massa drinkar, öl och vin..
Det såg bedrövligt ut imorse.

Jag sov kvar där, så vi kunde röja på morgonen innan öppning, ist för kl 04 imorse då ögonlocken rasade ner innan vi hann säga godnatt.
Ställde kl på 08, och aningen trött var man ju. Sen hade vi delat upp dagen så alla fick ett kort pass var. Jag gick hem och vilade, duschade och förberedde middag åt de andra. Korvstroganoff, så de behövde bara koka ris. Sedan tillbaka på jobbet kl 16 för att stänga. Sen blev det en pizza innan hemgång.

Jag sov i en soffa i rummet allra längst in, och det är där man oftast känner av spöket.
Vet inte om det är borgmästaren som bodde där på 1700-talet, men en man har vi hos oss iaf.

Han blev avrättad utanför på gatan, för han hade ekonomiska problem.

Iaf så hörde jag en dörr knarra, och därefter någon som visslade..en svag vissling..en liten melodi typ.
Höll på att skita på mig, även om jag tycker det är facinerande på samma gång.
- jag ville köra anden i glaset, men vart nedröstad :)


Iaf så var det skitkul, och tokigt.
Men min öga krånglade igen, den där revan på hornhinnan som gjorde sig påmind igen, och det gör ju så sabla ont, så man grinar nästan.
Tobbe fick åka till Köping och hämta bedövningsdroppar hos Jonnie, så jag kunde ha ögat öppet.
Värken försvinner, men man ser ju ut som jag vet inte vad!!

Idag ser det bättre ut, och imorgon borde ögat vara helt återställt och jag kan ösa på med ögonskugga igen. Mår skit om jag är osminkad. Blek som man är..borde sola en sväng imorgon.



Vart lite kvällsdravvel här, men nu är jag så trött så jag vet knappt vad jag heter!!


Nattinatti och puss på er.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar.